10

Facebook heeft een clickbait probleem.

Facebook heeft een clickbait probleem.

Op dit moment heeft Facebook een groot clickbait probleem. Clickbait is het gebruik maken van overdreven titels of het achterhouden van informatie in de titel. Dit wordt vaak gedaan in de hoop dat meer mensen op het artikel gaan klikken. Ook erkent Facebook nu dat er een groot clickbait probleem is.

Facebook gaat clickbait te lijf.

Vorig jaar al zorgde Facebook er al voor dat clickbait berichten minder zichtbaar zijn in de News Feed. Nu gaat Facebook iets verder dan dat ze voorheen hebben gedaan. Door de berichten niet meer alleen op paginaniveau, maar ook op berichtniveau te sorteren. Dit gaat er voor zorgen dat je minder clickbait berichten te zien krijgt en meer berichten die je daadwerkelijk wilt lezen.

Hoe weet Facebook of iets clickbait is?

Facebook maakt gebruik van een team dat duizenden berichten hebben beoordeeld om de juiste criteria voor een clickbait headline op te stellen. Dit moet er voor zorgen dat clickbait zo goed mogelijk te identificeren is. Dit zelfde systeem wordt ook al gebruikt bij het maken van spam filters. Op deze manier zullen posts met clickbait lager in de News Feed terechtkomen.

Gratis adviesrapport

Benieuwd naar verbeterpunten in uw online marketing? Laat het ons weten en wij sturen u een gratis adviesrapport! Geef bij ‘keywords’ aan op welke 3 termen u graag gevonden wilt worden in zoekmachines.