10

‘Het waren 3 mooie weken’ 

Koffie. Liften. Vechtmarkt.

Geen zorgen; we trekken niet al na drie weken de stekker uit FOLLOWR. Wel blik ik terug op de eerste twintig dagen van “ons” bestaan. En met “ons” bedoel ik een stel enthousiaste trotse online-marketing-gekkies die FOLLOWR in korte tijd op de kaart zetten. Daarom pleiten we voor meer hoogbouw in Noord Nederland. Waarom? We komen liften te kort voor onze elevator pitch!

[elevator pitch] Vanuit drie vestigingen in Nederland helpen wij bedrijven en organisaties met online marketing. Eerst geven we inzicht in cijfers en statistiek. Hoe groot is een doelgroep en hoe bereiken we die? Samen bepalen we de juiste mix van middelen en vertalen we inzicht naar meetbaar resultaat! Koffie??

Vechtmarkt. Wanneer beginnen we?

Tijdens een interview werd mij gevraagd hoe FOLLOWR zich onderscheidt in een vechtmarkt. Mijn antwoord was: “Ik geloof niet dat we het wiel opnieuw uitvinden, maar ik denk dat je je wel degelijk kunt onderscheiden in een markt als de onze”. Zo was ik afgelopen week bij een potentiële klant en die eindige met een compliment:

“… ik kan geen reden bedenken om hier niets mee te doen. Wanneer beginnen we?”

Mijn presentatie bestond uit 24 slides. Twee daarvan gingen over FOLLOWR en de overige 22 stonden vol met data die wij voor hem hadden uitgezocht. Nieuwe inzichten in zijn markt, doelgroep en concurrentie waren doorslaggevend.

Ja, wij geven relatief veel kennis weg voordat er ergens een handtekening onder staat. En dat werkt!

Cafeïne recidivist in de media

Met artikelen en interviews in het Financieele Dagblad, Leeuwarder Courant en Emerce waren we als “start-up” zichtbaar de afgelopen weken. Mooie samenwerkingen met print- en online media volgen. We proberen om online trends en statistiek nieuwswaardig te maken. Sterker nog de meeste statistiek is nieuwswaardig alleen moet je de eindjes aan elkaar knopen. Redacties houden immers van opvallende vaststaande feiten. Net zoals klanten houden van vaststaande data rondom hun product, dienst en doelgroep.

We laten verbazen en inspireren. Laat dat maar ons onderscheidend vermogen zijn in een markt waar niet het wiel maar wel de omvang qua online mogelijkheden opnieuw wordt uitgevonden. In elk geval door ons!

Voor iemand die koffie had afgezworen ga ik telkens de fout in. In 2017 elke dag tot nu toe. Misschien moet ik die elevator pitch toch anders afsluiten 🙂

Op naar de volgende 3 weken!

^JH

Gratis adviesrapport

Benieuwd naar verbeterpunten in uw online marketing? Laat het ons weten en wij sturen u een gratis adviesrapport! Geef bij ‘keywords’ aan op welke 3 termen u graag gevonden wilt worden in zoekmachines.